Alice and howard live in a rural Wisconsin town where the locals treat them as outsiders and their only real friends are another young couple, Dan and Theresa, who also have two little girls. Alice and Theresa have become best friends and often babysit for each other's children . One morning, momentarily distracted after having taken the four kids for a swim in the pong, Alice is horrified to discover Theresa's youngest daugther floating face-down in the water and is unable to resuscitate her despite her efforts. Alice is numbed by the terrible pain of guilt. As if that wasn't enough, a young boy at the school where she works accuses her of sexual abuse. Surprisingly, Theresa takes the stand in Alice's defence.