Bâbak fled his native country, Afghanistan, almost 20 years ago and came to live in Brussels, where he sought to forget his past, his family, his craft as a gifted calligrapher and his homeland. Now retired from a menial job of cleaning railway cars, the solitary Bâbak finds his path crossed by a stranger called SârBân who shows up in the kitchen of the shabby boarding house that same morning. The day gradually becomes for Bâbak a day of reckoning with his past and whit the nightmare that cut him off from who he really is.