The American counter-intelligence service has had to invent a false agent, Kaplan, who even has hotel reservations made out in his name and clothes in the cupboard of his room, but who doesn't really exist. An unfortunate confusion leads enemy agents to take the inoffensive Roger Thornhill for their mand and launch themselves into his relentless pursuit.