Rodríguez is director of the Special Programme Department of Canal+, in addition to having directed different making of's and trailers for recent Spanish films. Heredero is a lecturer in Spanish Film History at the ECAM, permanent reviwer with Diario 16 and regular collaborator in Dirigido and Nosferatu. He has also published books on film directors.