Antonio Badalamenti is a Sicilian who lives and works in Milan. Summer comes and he decides to spend his holiday, for the first time in Calenzano, his birthplace. The company manager takes this opportunity to send a parcel to Don Vincenzo, a local Mafia chief. From then on Antonio will find himself tangled in a Mafia scheme. This film won the Golden Shell at the San Sebastian Festival in 1963.