Sandro is a journalist who sets about to report on human selfishness. A great number of details extracted from his life with his own wife and his relationship with friends reveal how selfishness and hypocrisy go hand-in-hand in our daily lives. The cast is a parade of the actors and actresses in Italian cinema at the time.