Fleeing tibet dor a monastery in exile among the Mimalayan foothils where they are ordained monks, young Palden and Nyima find themselves involved in escapades that are unknown to the austerity of monastery life: the World Cup is on and the monastery is frantic with excitement at the evetn. The 14-year-old football-crazy monk, Orygen, convinces Palden to slip out with him one night to watch a semi-final at a local shop, but they're caught by Geko, the head of the monastery who, together with the wise and compasive abbot, has to come to an agreement witht the boys in order to avoid expelling them.