This is the story of a Wisconsin town, the inhabitants of which went crazy a hundred years ago. It is based on excerpts from the town's newspaper and the admission records fromthe local insane asylum. Black River Falls was an apparently respectable community of industrial protestant merchants and farmers recently immigrated from Germany and Scandinavia. However, news in the town during the last decade of the 1800s was dominated by bizarre tales of madness, eccentricity and despais amongst the local population where suicide and murder were commonplace.