Daniel is the headmaster od a primary school in an area dably affected by unemploment. One afternoon, Mrs. Henry comes to collect her daughter Laetitia, but falls in a heap in the playground, completely drunk. Mortified, she runs off in embarassment, abandoning Laetitia and her little brother in the doing. Daniel has nothing else to do but take the two kids home. He is indignant at the dreaful conditions in which they live. A miner's son, he realises that the children need more than just to know how to read and write. He decides to do something about the situation, with the help of his girlfriend Valéria and Samia, a new childcare worker at the school. But Daniel's particular crusade leads to confrontation witht the authorities.