A liberal version of the most famour police incident in the Argentina of 1994. From one day to the next, subtreasurer Mario Fendrich decided to rob the bank in which he had been working for the last 22 years, thereby becoming a sort of popular myth, a personification of the fantasy of collective salvation. Tesoro mío has chosen this particular case on which to build an imaginary reconstruction of the week prior to the crime, linking the chain of events leading up to the hero taking the decision to rob the bank. The film therefore tells of the oppressive system of personal, family and social relations surropunding the protagonist -a restless and unfaithful wife, a Machiavellian girlfriend, corrupt and double-crossing friends- as the necessary motive behind his decision.