Somewhat of a sultry introvert, Herman lives with his girlfriend Inez in a working-class area of a big city. When the store in which he works goes bankrupt and all of the staff are sacked, hard times ensue. His friend Man in 't Woud and Inez do their best to convince Herman to return to being the punk poet he once was, under the pseudonym of Sombreman. But Herman, having long since buried the idea of being a poet, is dragged down by a depression that leads to the end of his relationship with Inez. A series of stormy events renews Herman's strength to write poetry, and gives him a fresh chance with Inez.