After two years living together, Teresa is granted a scholarchip in London and Juan leaves the flat they share for good, deciding to forget their relationship and make the most of his afternoons to meet someone new. But he wants the meeting to happen by chance, as he finds it calculated and false to start a relationship any other way. He therefore sits on the same park bench at the same time every afternoon, after which he increases his chances by doing the same thing at the same bar table. His efforts eventually bring him into contact, almost at exactly the same time, with Alicia (on the bench) and Ana (in the bar).