A business school student in Paris, Franck returns to his parents' home to carry out an internship at the factory where his father has been employed for the past thirty years. Franck is assigned to the Human Resources Department. Self-assured and confident, he believes he can break the stalemate reining between the management and the unions, who are having trouble negotiating a reduction of the working week. Until the day he discovers that his efforts are actually serving to accomodate a plan to restructure the company by firing a number of employees, including his father.