A classic television interview that covers the author's childhood right up to the present day, and goes over his life and films in chronological order. Fragments of films, photographs, anecdotes and reflections. From a cinematic viewpoint it is extremely conventional and trite, but what makes it interesting is watching and listening to Bertolucci talking quite frankly about his father, his collaborators, friends and especially his work.