Bernardo Bertolucci
A man, a woman, a half-empty house, a love story made out of secrets, silences and pain. This explanation perfectly matches one of Bertolucci's most beautiful films: Last Tango in Paris. However it could also be used, if we add a piano, to define Besieged, the film in which he is reunited with the city of Rome after an absence of seventeen years.