Bernardo Bertolucci
Bertolucci was 21 when he shot his first film. It was directly linked with the figure of Pier Paolo Pasolini who wrote the story line and was an undeniable model for the young director. However, in what was his first film, Bertolucci already showed he had his own world. "My biggest problem was bringing these characters closer to my own sensibility. I didn't want to end up trapped in the structure of a detective film" (B.B.).