Bernardo Bertolucci
Bertolucci isn't interested in politically-committed cinema. That is why he has almost always shied away from making openly political films. However, on this occasion he gave in to a request from the PCI to make a film about public health in Italy. The result is a symbolic film about a period and certain people, rather than about a specific struggle. "This is the only political film I have made" (B.B).