Bernardo Bertolucci
The last film the director made in Italy before his self-exile. It was very badly received by the critics who were unable to appreciate the tragedy of this man. "Although the film does not aim to be directly political, to a certain extent it is the third act of Novecento. Starting out from an event that is as tragic as the kidnapping of his son, Primo gets something positive out of this, he tries to save the dairy from bankruptcy so he can help the workers". (B.B).