Bernardo Bertolucci
Bertolucci usually says, "I don't make documentaries", yet nevertheless, in this case he made a feature that was clearly about the oil world. "I was interested in the pioneer side of the drillers, or the anarcho-individualistic side of the helicopter pilots. I tried to propose a certain degree of narrative tension. It is impossible for me to film reality as it is if I do not manage in some way to unearth the hidden narrative element". (B.B.).