Bernardo Bertolucci
This is Bertolucci's most "Godardian" film: "It's a superficial opinion to say that it was a Godardian film, because it is a long way from the feeling for the present that Godard has always had". It is also the film that is most closely linked with a moment in history: May 68. "It's a very typical film from that year. Although it also corresponds to a very sinister personal stage that I was at. It was an extremist film that matured in neurosis".