Tatti Sanguineti, one of the most prestigious critics in Italy, proposed to Bertolucci, in 1999, that he should talk about the entire censorship and banning process that the film Last Tango in Paris had to go through, in a television programme. The film was not only banned at the time by the censors but was also sentenced to be burnt at the stake just like in the days of the Inquisition. The film includes statements by Bertolucci, Grimaldi, critics and lawyers.