Bernardo Bertolucci
It was a visit to Tuscany that aroused a desire in Bertolucci to shoot a film again in a familiar landscape. As he walked through the woods and roads of this beautiful region, he gradually conceived the basis of the story of a young American girl about to become an adult, who lives among a multinational group of intellectuals and artists. The stolen beauty in the title refers to the countryside as well as to Lucy, the main character played by Liv Tyler.