Bernardo Bertolucci
The first of Bertolucci's three great exotic films. The so-called Oriental Trilogy begins with this historical fresco covering sixty years of life in China told through the eyes of Pu Yi, the last emperor. Its visual splendour and meticulous creation of atmosphere, - a spectacle turned into history, won it many Oscars. Bertolucci usually says that this is "the only positive film I've made".