Bernardo Bertolucci
A mythical film that is romantic in the broadest sense of the term. A reference point for a generation that discovered sex, cinema, passion and pain on the monumental faces of Marlon Brando and Maria Schneider shut up in an empty flat in Paris in winter. "Sex is a new kind of language that the characters try to invent to communicate with each other. Sexual language means the freeing of the unconscious". (B.B).