On the 7th of October, 1981, the film critic Enrico Ghezzi managed to bring together two leading figures in European cinema in a historic interview: Wim Wenders and Bernardo Bertolucci. The conversation took place in Rome, at Bertolucci's home, and they spoke in French about films, influences and especially about Nicholas Ray, as Wenders's film Lightning over Water had just come out at the time.