Carol Reed
Reed emerges from his dark period with this fable about a child and a goat with just one horn who might be a unicorn, set in the Jewish quarter of London's East End. The change of subject and style shouldn't obscure the fact that Reed, who shoots here in colour for the first time, insists on his preference for observing the world through an innocent children's perspective.