Carol Reed
An adaptation of H.G. Well's novel, who abandoned his futuristic fables here to sketch a satire of the British class system: Michael Redgrave (another Reed regular) is a humble shopkeeper who inherits a fortune and is exposed to the snobbery of Folkstone high society. Reed starts to play with the camera and gives a leading role to his first wife, Diana Wynyard.