Carol Reed
An adaptation of a comic play by J.B. Priestley about a man who appears to be a bland gardening enthusiast, (Edmund Gwenn, the man from Calabuch), who turns out to be Scotland Yard's most wanted forger. Reed "aired" the play by depicting the somewhat sordid suburban atmosphere in Ferndale and it received this (premonitory) compliment from Greene: "When he gets a decent script he will be rather more than just an efficent director".