Carol Reed
A 19th century adventure story, with thrilling combat scenes, told from a child's viewpoint. An assignment that Reed brought to a satisfactory conclusion, and which lead Graham Greene, who was a critic at that time, to write : "This new director has a greater sense of cinema than many veteran British filmmakers".