Carol Reed
Reed began his golden decade with one of his great successes, a clever international spy thriller along the lines of The Lady Vanishes. Unlike Hitchcock, Reed directly points at the Nazi enemy (the war had just begun), and alternates comic scenes and railway suspense right up to the exciting chase at the end.