Carol Reed
The third and final collaboration between Reed and Graham Greene, in a lighter and more satitical vein than in previous films, although there is still the theme of the main character mixed up in a plot that he is engulfed by. In this case it is a vacuum-cleaner salesman (a memorable Alec Guinness) who is forced to make up conspiracies to justify the salary that he is earning from the British secret service in Cuba.