Carol Reed
A crime thriller about an artist specializing in imitations who devotes his talents to murky interests. The critics compared it to Hitchcock's English thrillers and highlighted the successful use of natural coastal settings; Reed was beginning to excell at creating atmospheres, which was one of his specialities.