Carol Reed
Another experience for Reed in a Hollywood that persisted in making solemn grandiose films at this time. Shot on 70 mm. this concentrates on the four agonizing years that Michelangelo took to paint the frescoes in the Sistine Chapel and his continual quarelling with Pope Julius II. Rex Harrison brings a touch of irony to the role of the Pope. The choice of Charlton Heston for the leading role could have been due to the fact he seems to have been sculpted like one of the great artist's statues.