Carol Reed
The first collaboration between Reed and Graham Greene, who adapts his story "The basement". In the closed setting of an embassy, a child (a wonderful Bobby Henrey) discovers the relative value that a lie has when he tries to cover up for his friend, the butler Baines (Ralph Richardson), who he thinks has committed a crime. A masterpiece that raises one of Reed's main themes: the innocent faced with a reality that is too much for him.