Carol Reed
A melodramatic thriller with a script by Sidney Gilliat, it tells the story of an attractive nurse (Margaret Lockwood, in her last starring role for Reed), who fate plays a dirty trick on and is twice accused of murder. A trial drama that achieves tragic proportions in moving scenes such as the one in which Emlyn Williams gives evidence.