Carol Reed
At the height of the revisionist western, Reed filmed this contribution to the Indian cause. In a tone mixing farse with drama it tells the story of how Flapping Eagle, (Anthony Quinn puts all his good nature into the role), tries to give his people their self-respect back. They live on a run-down reservation and he decides to start a public relations war to attract the white man's attention.