Carol Reed
A pilot fakes his death so that his wife can collect the insurance money and live the life of Riley in Spain. Suddenly a young employee from the insurance company turns up: the woman is attracted to him and the man feels she is after him but it is his own conscience that is really hounding him. A fable about guilt and redemption photographed in picturesque Spanish settings by Robert Krasker, (cameraman on several of Reed's masterpieces), with Fernando Rey in a supporting role.