Reed collaborated with the American writer-director Garson Kanin on this epic editing operation: they viewed three million metres of film shot by war reporters to provide a chronicle of the Nazi defeat on the Western front. "The best compilation film of the war", according to historian Jay Leyda. Oscar in 1946 for best documentary.