Carol Reed
The impact made by The New Lot led to this remake in the form of a fictional full-length film, with David Niven's added star presence. We follow the adventures of an initially sceptical group of civilians until they come together as a fighting force and take part in the North African campaign. One of the best Second World War propaganda films.