Carol Reed
Reed's first American production and his first film to be shot in Cinemascope, a format that he uses with great skill to explore the plasticity of the circus, (he would never again shoot a film in square-screen format). Set in the Paris Winter Circus, it tells the story of the romantic triangle established between the acrobats Tony Curtis and Burt Lancaster and their object of desire, Gina Lollobrigida at the peak of her career.