The famous comic created by Goscinny and Uderzo en 1961, featuring the huge Obelix who fell into a pot of magic potion when he was a child and the clever small Asterix, has become a film in which Obelix has Depardieu's features and Asterix is played by the actor Christian Clavier. The beautiful Falbala who they fall in love with is no other than Laetitia Casta, and Roberto Benigni is the extremely stupid centurion Detritus.