To commemorate the year of Luis Buñuel's centenary, two of Spanish cinema's great documentary-makers decided to put together a work about this director and thus make him known to new generations. López-Linares and Rioyo sought out friends, collaborators and relatives of the genius from Calanda, images which they edited together with fragments of his films and historic documents to obtain an interesting, entertaining and, particularly, useful work about Luis Buñuel.