The way that Carlos Saura has approached the figure of Goya with the help of Vittorio Storaro and Paco Rabal, is far removed from the indulgent academic viewpoint. Goya in his old age in Bordeaux recalls scenes from his youth, when he knew the fascinating Duchess of Alba. The Italian's camerawork and the representation by La Fura dels Baus provide the best possible interpretation of the painter's nightmares.