Taking the life of the Portuguese Nobel prize-winner Egas Moniz, who was the man who invented the lobotomy, as a pretext, Jordà shows what the day-to-day life of patients in a mental hospital is like. Reality and fiction are mixed together in a film that is impossible to categorize by one of the most unorthodox directors in Spanish cinema.