The first full-length film by Mateo Gil, who is well-known for his work as Amenabar's scriptwriter and for his short films, is based on a novel by Juan Bonilla set in Seville during the final Holy Week of the millennium. Its main character is Simón, a young man who is drawn by his friend Sapo into a dangerous role game that ends in tragedy. A duel on screen between Eduardo Noriega and Jordi Mollà.