Alfonso Albacete and David Menkes have joined forces with Lucía Etxebarría to write a story that is right up-to-the minute. A long way from the night-time settings of their early films, this time they have focused on a young woman faced with an extreme situation which she manages "to survive". Emma Suárez is unquestionably the star of this story in which friendship plays a very important role.