23 years ago the mothers of the people who disappeared during the repression carried out by the Argentine military dictatorship began to demonstrate in the Plaza de Mayo in Buenos Aires. Shortly afterwards they were joined by the grandmothers of the babies and children, - the children of those who had gone missing -, that the dictatorship snatched from their families. They are the main characters in this documentary that calls on them to speak so as not to lose the memory of this barbarity.