This is not the first time that Lombardi has approached the world of Mario Vargas Llosa. It is not the first time that the book "Pantaleón and the visitors" has been made into a film either. However it is the first time that the director and writer have worked together so closely and that the peculiar world of this impeccable soldier, who is utterly devoted to the visitors' cause, has been so well portrayed. Highly entertaining.