Dino Saluzzi is one of the most important composers and bandoneon players in Argentina. He has worked on soundtracks such as Godard's Nouvelle Vague, or Almodóvar's Todo sobre mi madre (All about my Mother). This film follows him around during a European tour and on his return to his home town in Argentina. This documentary reflects on music, art and its roots.