Based on Caetano Veloso's personal experiences, the film deals with such varied subjects as literature, music, dance and cinema. Caetano Veloso sings the song "Lingua"; the actress Regina Casé talks about Fidel Castro's body language; a woman keeps up a monologue about sex in films. The film also approaches the subject of the future of civilization as Heidegger conceived it.